.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز رسيدگي به لايحه بودجه در صحن مجلس

رسيدگي به كليات لايحه بودجه سال 90 كل كشور لحظاتي پيش در صحن مجلس آغاز شد.

كليات لايحه بودجه سال 90 كل كشور كه بعد از برگزاري بيش از 41 نشست در كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي مورد بررسي و تصويب قرار گرفته بود، از امروز به مدت 250 دقيقه در صحن مجلس بررسي مي شود.

نمايندگان مجلس امروز به بررسي كليات بودجه مي پردازند و پس از دفاع مخبر كميسيون تلفيق از مصوبات اين كميسيون در بودجه ، 20 مخالف و موافق درباره كليات بودجه هر كدام به مدت 10 دقيقه صحبت مي كنند و در ادامه نيز نماينده دولت در 20 دقيقه به دفاع از بودجه مي پردازد و مخبر گزارش نهايي را ارائه مي كند. سرانجام نيز درباره كليات بودجه راي گيري مي شود تا پس از تصويب كليات مجلس وارد بررسي جزئيات بودجه شود.

مدت زمان نماينده كميسيون تلفيق براي دفاع از مصوبات اين كميسيون 30 دقيقه است كه مي تواند در ابتدا و انتهاي فرايند بررسي كليات بودجه توزيع شود.

بر اساس آئين نامه داخلي مجلس، پس از رسيدگي به كليات بودجه و تصويب آن، به پيشنهادهاي مربوط به درآمدها و ساير منابع تأمين اعتبار بودجه عمومي دولت رسيدگي و سقف آن به‏تصويب خواهند رساند. پس از آن پيشنهادهاي مربوط به تبصره‏ها و رديف‌ها رسيدگي مي‏شود.

بر پايه اين گزارش، در جلسه علني، تنها پيشنهادهايي كه توسط نمايندگان و كميسيون‏ها در زمان مقرر دريافت و به چاپ رسيده، مشروط به عدم مغايرت با قانون برنامه، قابل طرح است.

پيشنهادهايي كه منبع درآمد مشخصي نداشته باشد، قابل طرح نخواهد بود و پيشنهادهايي كه مازاد بر سرجمع نباشد، زماني قابل طرح است كه رديف مشخص جايگزين را معين كند.

همچنين در آئين‌نامه داخلي مجلس آمده است: هنگام طرح لايحه بودجه درمجلس، جلسات بايد بلاانقطاع در كليه ايام هفته غيراز جمعه و تعطيلات رسمي، حداقل روزي چهار ساعت منعقد شود و تا موقعي كه شور و مذاكره پايان نيافته و رأي مجلس اخذ نشده است، از دستور خارج نمي‏شود و هيچ لايحه يا طرح ديگري نمي‏تواند مطرح باشد.

بر اساس تصميم هيئت رئيسه مجلس قرار است اين لايحه در 2 شيفت كاري حداقل چهار ساعته در صحن مجلس بررسي شود و پيش بيني شد كه كار بررسي لايحه بودجه 1390 كل كشور تا اواسط هفته آينده در صحن علني مجلس به طول انجامد.

به گزارش فارس، محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اول اسفند سال گذشته لايحه بودجه 90 را كه شامل يك ماده واحده و چهل بند بوده است، تقديم مجلس شوراي اسلامي كرد و به دليل اين كه نمايندگان فرصت كافي براي بررسي بودجه در سال گذشته نداشتند، براي دو ماهه فروردين و ارديبهشت ماه تنخواه 20 هزار ميليارد توماني به دولت دادند و ادامه بررسي لايحه بودجه 90 به سال جاري موكول شد كه در نهايت كميسيون تلفيق پنج شنبه گذشته پس از 41 نشست كار بررسي بودجه را با 40 بند پيشنهادي دولت و 92 بند الحاقي نمايندگان به پايان برد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.166 seconds.